عمار

شـــهدا شرمنده ایم

عمار

شـــهدا شرمنده ایم

طبقه بندی موضوعی

۰

هاشمی : اگر 8 سال گذشته نبود که خودمان مقصرش هستیم. این جمله ای بود در میان سخنرانی اقای هاشمی برای جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران که در حسینیه جماران مطرح شد.

آقای هاشمی صرف گفتگتو با امریکا و پیشنهاد های امریکای ها را واین موقعیت که اوباما از رییس‌جمهور ما تقاضای ملاقات کند و رییس‌جمهور بگوید هنوز برای ملاقات زود است و بگذارید زمینه آماده‌تر شود و اقداماتی کنیم که به تدریج ملاقات را انجام دهیم، همان نصری است که خداوند به ما وعده داده بود  اعلام کرد .

اما وعده و نصر نهایی در قرآن

در میان آیات مبارکه سور اسراء با استفاده ازتفسیرنمونه درمورد سرنوشت  بنی اسرائیل و سرزمین فلسطین دو آیه وجود دارد که اشاره به این موضوع نموده است. آیه 4 و آیه 7  .در آیه چهارم (وقضینا إلی بنی اسرائیل فی الکتاب لتفسدن فی الارض مرتین ولتعلن علواً کبیراً) :ما  درکتاب تورات  به بنی اسرائیل اعلام کردیم:شما درزمین ،دوبار فساد خواهید کرد،وراه طغیان بزرگی رادرپیش خواهید گرفت" دراین آیه منظوراز کلمه "الارض" به قرینه آیات بعد،سرزمین مقدس "فلسطین" است که "مسجد الاقصی"درآن واقع شده است. در آیات بعد،به شرح این دوفساد بزرگ و حوادثی که بعد ازآن به عنوان مجازات الهی واقع شد،پرداخته شده و چنین آمده:" هنگامی که نخستین وعده فرا رسد،وشمادست به فساد،خونریزی،ظلم وجنایت بزنید،ماگروهی ازبندگان رزمنده و جنگجوی خودرابه سراغ شما می فرستیم تا به کیفر اعمالتان شمارادرهم بکوبند(فإذا جاء وعد اولاهما بعثنا علیکم عباداً لنا اولی بأس ٍ شدید ٍ). و در ادامه ایات  اشاره به وعده قطعی و پیروزی نهایی بر قوم مهاجم نموده است. در آیه هفتم نیز اشاره به این دارد که هرچه کنید به خودکنید گرهمه نیک و بد کنید (ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها)


نمیدانم گفتگو  و مذاکره با شیطان بزرگ و (سرانجام دوستی از نظر ...) چه نصری محسوب میشود که آقای هاشمی صرف این پیشنهاد را نصر وعده داده شده میخوانند .این فارغ از تفسیر ایاتیست که در بالا اشاره شد .



پیروزی نهایی نیروهای حق و صلح و عدالت، اندیشه‌ای قرآنی است که با قاطعیت اعلام می‌دارد: پیروزی نهایی با دین حق و ایمان و غلبه قطعی صالحان و متقیان، کوتاه شدن دست ظالمان و مستکبران و آینده روشن و سعادتمندانه بشر است.

نقطه اوج و متعالی این حرکت، قیام و ظهر و منجی موعود ـ و از دیدگاه اسلام مهدی(عج) ـ تحقق می‌یابد و او رهبری گروه حق را به دست می‌گیرد و با تمام توان، به جنگ نهایی با جبهه کفر و باطل می‌پردازد و در تحقق وعده‌های حتمی الهی، پیروز می‌شود و تاریخ به شکوه‌مندترین فرجام خود می‌رسد.

امام مهدی(عج) تحقق‌بخش ایده‌های همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است و به عبارتی حاصل تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های پیامبران و ثمره قیام‌ها و مبارزات حق‌طلبان است.

از آیات قرآن استفاده می‌شود که ظهور مهدی موعود حلقه‌ای است از حلقات مبارزه اهل حق و باطل که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت، موقوف به این است که آن فرد عملا در گروه حق باشد. آیاتی که بدان‌ها در روایات اشاره شده است، نشان می‌دهد که مهدی موعود(عج) مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است.(1) مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است.(1)



1.       مطهری، قیام و انقلاب مهدی(عج)، ص 54.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی