عمار

شـــهدا شرمنده ایم

عمار

شـــهدا شرمنده ایم

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

«لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. کسانى در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند»1 «لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند.»2 «عدّه‌ی توّابین، چند برابر عدّه‌ی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»

 (در سال ۱۳۶۴ ) ” این ها فاو را تسخیر کرده‌اند ، می‌روند کربلا را هم بگیرند، این‌جا (قدس) را هم قطعا می‌گیرند.”

به نظر شما آیا می توان به طور مثال در یک بازی شطرنج افق نگاه و فوکوس در زاویه منحصر فردی را در یک منطقه ای خاص مانند محل اولیه قرار گفتن مهره های بازی، فیکس نمود؟
اگر پاسخ تان مثبت باشد که به نظر در یک نگاه منطقی هم اینچنین است، پس نمی توان برای تحلیل یک واقعیت و حادثه، فقط  به اصطلاح حواشی محدود به دیوارهای شهر را نگریست و در مولفه های ارائه نظر گنجاند.

بانوی ایرانی گاه می‌خواهد شایسته‌ترین دختر سال جهان باشد و با بهترین جلوه‌ها و گران‌ترین عمل‌های زیبایی در محافل بدرخشد و گاه در ایام محرم در عزاداری‌ها به یاد حضرت زینب(س) و صبر، عفت و کمال این بانوی بزرگوار، اشک ماتم از دیده می‌چکاند

این مقاله می خواهد به تاثیر سنت های دینی همچون بزرگداشت محرم و کربلا بر اقشاری از مردم بپردازد که دارای کمترین ارتباط ها با فرهنگ انقلاب اسلامی و بیشترین تاثیر پذیری از رسانه های بیگانه هستند. این موضوع ایده ای است که بر اثر مشاهده ی یک مجلس محرم در یکی از نقاط شمال شهر تهران در روز عاشورا شکل گرفته است.